Positiv halvårsredovisning för EcoIntense

2016-08-03

Antalet nya kunder hos programvarutillverkaren överträffar föregående års resultat

Programvaruföretaget EcoIntense fortsätter sin tillväxtkurs även under första halvåret 2016. Bland annat fyrdubblades antalet orderingångar från nya kunder jämfört med ifjol. Fram till mitten av innevarande år nådde och överskred antalet nya kunder de sammanlagda siffrorna från det föregående året. Denna positiva utveckling var framför allt resultatet av den starka ökningen av mer än 50 nya kunder från maskin-, fordons- och kemiindustrin.

Från och med i år används EcoWebDesk, programvaran för arbetsmiljö, säkerhet, miljöledning och hållbarhet, bland annat hos KAPP Werkzeugmaschinen GmbH och TRUMPF GmbH + Co. KG. Även Continental Automotive GmbH, Continental Reifen Deutschland GmbH och kemiföretaget Dörken Gruppe använder den webbaserade programvaran för att styra det interna arbetarskydd och  miljöskyddet. ”Allt fler företag från olika branscher bestämmer sig för att använda EcoWebDesk, vilket visar att programvaran har blivit en beprövad standard för alla EHS-uppgifter”, säger Markus Becker, VD för EcoIntense GmbH.

Ladda ner pressmeddelande från 2016-08-03 (PDF, 439 kB)