Quentic öppnar nya kontor i Schweiz och i Belgien

2019-05-13

Quentic ökar sin internationella tillväxt. Företaget, som tillverkar programvara och tjänster inom EHS (Environment, Health & Safety) samt CSR (Corporate Social Responsibility) öppnar nya driftställen i Zürich och Gent. Därmed är företaget numera representerat i sju europeiska länder.

Det schweiziska kontoret leds av Senior Sales Manager Juerg Peter Wildeisen. Han är företagsekonom med mer än 20 års erfarenhet i programvarubranschen. Tidigare arbetade han som Senior Sales Executive för abas Consulting AG och Levi, Ray & Shoup, Inc.

Det nya driftstället i Belgien leds av Regional Sales Manager Henri Kympers. Efter sina studier i kommunikationshantering arbetade han bland annat för Oracle, LinkedIn och Talentsoft. Senast var han Key Account Manager hos IT-tjänsteleverantören Savaco.

Juerg Peter Wildeisen, Senior Sales Manager Schweiz

Henri Kympers, Regional Sales Manager Belgien

Quentic öppnar nya kontor i Schweiz och i Belgien

Quentic är en ledande leverantör av SaaS-lösningar (Software as a Service) på den europeiska marknaden för EHS och CSR. Företaget har sitt huvudkontor i Berlin och har över 200 anställda. Ytterligare kontor finns i andra städer i Tyskland, Österrike och Schweiz samt i Finland, Belgien, Danmark och Nederländerna. Mer än 600 kunder förbättrar sitt EHS- och CSR-arbete med programvaran Quentic. Onlineplattformen innehåller åtta olika moduler som kan kombineras efter behov och önskemål: Arbetssäkerhet, Risker & Revisioner, Farliga ämnen, Regelefterlevnad, Webbutbildningar, Processer, Miljöledning och Hållbarhet. Den integrativa lösningen är lämplig för att stödja ledningssystem enligt ISO 14001, ISO 50001 och ISO 45001. Quentic kopplar samman data, förbinder aktörer inom EHS och CSR samt skapar engagemang för ämnesområdet som helhet – i webbläsare eller app. Eftersom uppgifterna sträcker sig över olika avdelningar, driftställen och länder kan företagsprocesserna styras effektivt och enligt rättsliga föreskrifter.

Senior Sales Manager Juerg Peter Wildeisen är ansvarig för det nya driftstället i Zürich.

Regional Sales Manager Henri Kympers driver den internationella tillväxten framåt från Gent.